čtvrtek 31. července 2014

Z ptačího světa

Naše zahrádka má k dokonalosti velmi daleko, v posledních týdnech se tam ujaly nadvlády byliny, které většina zahradníku nemilosrdně hubí. Ani my tyto nezvané hosty nevítáme s otevřenou náručí. Jenže díky naší zaneprázdněnosti, lenosti a taky určitému "pochopení" se jim tam, minimálně v některých obdobích roku, daří více než dobře.


Proto mě potěšilo, když jsem nedávno vyhlédl z okna a spatřil zvonohlíka zahradního, jak vyzobává suchá semínka jedné z mnoha plevelných travin. Vyloženě si pochutnával. Jednalo se přitom o plevel, který by i při té nejmenší údržbě byl vytrhán jako první. O to větší jsem měl radost, že se tak nestalo a rostlinka posloužila k naplnění žaludku vzácného návštěvníka, který posuzuje zahrady podle úplně jiných měřítek než my.

O den později jsem si při cestě na kole přes našem městečko všiml otevřeného půdního okna, skrze které létaly dovnitř a ven vlaštovky. Neváhal jsem a šel si tuhle kuriozitu vyfotit.


Rychle prolétávající opeřence se mi bohužel zachytit nepodařilo. Ale v dnešní době, kdy většina vlastníků domů odstraňuje hnízda a vůbec chrání své nemovitosti před vším živým, mě existence této swallow-friendly zóny potěšila. Osvícený majitel zřejmě tuší, co vše je zde ve hře. Naši předkové přece věděli, že vlaštovky přinášejí do lidských sídel, u nichž se zahnízdí, štěstí. A to je artikl, který je k nezaplacení!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Probuzený drak

Loňský geomantický  seminář Probuzení draka připomněl desáté výročí geomantických artefaktů v městské krajině Jeseníku. Letos jsme chtěli na...