sobota 21. ledna 2017

Zlobení není pravda

"Táto, zlobení není pravda," napomenul mně malý čtyřletý Martínek jednoho večera, když jsem se na něj zase rozčiloval kvůli nějaké drobnosti.


"Cože? Co jsi říkal?"

"Zlobení není pravda!" prohlásil znovu rezolutně a díval se na mě.

"Hmm, máš pravdu," pokýval jsem smutně hlavou. "Zlobení není pravda…"


Nebylo k tomu co dodat.

Nemají to s námi dospělými děti jednoduché. Je potřeba nás občas usměrnit hlubokými spirituálními pravdami, abychom neplýtvali energií a nezapomínali, co je v životě důležité.

O pár dnů později jsem se dočetl, jak ministr zahraničí jedné méně významné světové velmoci v jakémsi rozhovoru prohlásil: kdo se zlobívá, pravdu nemívá. Světová rovnováha je narušena. Co je dovoleno supervelmocem, aniž by si kdo troufl vůbec se ozvat, vzbuzuje v případě jiného "pachatele" mezinárodní aféry a hromadu státnického a mediálního "zlobení se".

Ovšem světová rovnováha je narušena nejen ve vztazích mezinárodních. Zlobení dětí se dostává do hledáčku a je káráno, ba i trestáno každodenně v tisícovkách případů. Ve stejné míře však rodičům prochází "zlobení" i tehdy, kdy je nesrovnatelně závažnější než dětské prohřešky.


Existuje naděje pro svět vychýlený z rovnováhy: moudré děti a odvážní ministři zahraničních věcí.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Probuzený drak

Loňský geomantický  seminář Probuzení draka připomněl desáté výročí geomantických artefaktů v městské krajině Jeseníku. Letos jsme chtěli na...