pátek 21. dubna 2017

Písně o Pradědu


Dvě moderní písně, názvem spojené s nejvyšší horou Jeseníků. Mají něco společného? Lze v jejich textech, náladě a klipu najít indicie, týkající se kvalit místa? Co vědí múzy o "geniu loci" a k čemu vedly tvůrce těchto dílek?



Praděd - Jaromír 99

Les je plný hladových zvířat
toulavých psů a divokejch koček
Já to znám

Stromy se budou kývat
cesta vede bažinami
pod černou skálou
co má dlouhý stíny
Já to znám

Brzy se bude stmívat
Na Pradědu je pořád zima
a sníh sleze až na konci dubna
Já to znám

Stromy se budou kývat
zablouděný, beze stopy
najdou jenom bílé kosti
Já to znám

Nepraktický, romantický, býváme
o červancích za vobzorem sníváme
Nepraktický, romantický, býváme
o červáncích za vobzorem sníváme


Praděd - Midi lidi

Sedím nad kávou s vnitřní příšerou.

S hrůzou příšernou, hrůzy jdou hlavou.
S hloupou myšlenkou s žádnou pořádnou.
Koukám kam až jdou, myslím nad vraždou.

Zabít sebe, svět, už ho nevidět.
Vyřídit to hned, tak vstoupám na Praděd.
Ale jak ty hrůzy jdou noční oblohou,
naráz hvězdy na mě řvou: ,,Láska přijde tmou!''

Láska přijde tmou!

(Autorkou skvělého videoklipu k této písni je výtvarnice Zuzana Skopalová.)



Žádné komentáře:

Okomentovat

Probuzený drak

Loňský geomantický  seminář Probuzení draka připomněl desáté výročí geomantických artefaktů v městské krajině Jeseníku. Letos jsme chtěli na...