úterý 22. dubna 2014

Souhvězdí přátel

Na cestě domů, podpírán starým přítelem Henrym a pod dojmem toho, že jsem získal novou přítelkyni v Edweeně, jsem si vzpomněl na teorii, které jsem už dávno věřil, zkoušel ji a pohrával si s ní: na teorii souhvězdí.

Muž má mít tři přátelé starší, než je sám, tři svého věku a tři mladší. A má mít tři přítelkyně starší, než je sám, tři svého věku a tři mladší. Těmto dvakrát devíti přátelům říkám souhvězdí.
A podobné souhvězdí má mít i žena.

Tato přátelství nemají co dělat s vášnivou láskou. Láska jako vášeň je nádherná věc, ale má své vlastní zákony a historii.
Jen zřídka - možná nikdy - je všech osmnáct rolí plně obsazeno. Některá místa bývají prázdná; jsou lidé, kteří prožijí celá léta - nebo celý život - jenom s jedním starším nebo mladším přítelem; jsou lidé, kteří nemají žádného.
Jak hluboké uspokojení člověk pocítí, když se prázdné místo zaplní, jako je zaplnila dnes v noci Edweena! ("Pak prožíval jsem city hvězdáře, když nová planeta mu vpluje na dohled.")

Je to ovšem jenom taková moje podivínská teorie - nedá se brát příliš doslova, ani se nedá ukvapeně odmítnout…

(Thornton Wilder)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Probuzený drak

Loňský geomantický  seminář Probuzení draka připomněl desáté výročí geomantických artefaktů v městské krajině Jeseníku. Letos jsme chtěli na...